علت دیر شارژ شدن گوشی چیست؟

یکی از مشکلاتی که اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند بعد از مدت زمانی استفاده ممکن است با آن رو به رو شوند دیر شارژ شدن باتری است. این موضوع می‌توانند دلایل زیادی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم علت دیر شارژ شدن گوشی را بررسی کنیم تا بتوانید آن را برطرف کنید یا برای تعمیر به موقع به مراکز تخصصی تعمیرات موبایل مراجعه کنید. برای پاسخ به سوال چرا باتری گوشی زود خالی میشود در ادامه همراه ما باشید.

برای خرید گوشی در مدل‌های مختلف، به فروشگاه تکنولایف مراجعه کنید

چرا گوشی دیر شارژ میشود؟

اگر گوشی دیر شارژ شود چه کنیم

دیر شارژ شدن گوشی ربطی به برند یا مدل ندارد و ممکن است به هر دلیلی برای هر گوشی هوشمندی اتفاق بیفتد. چه گوشی آخرین مدل مانند گوشی سامسونگ s24، چه گوشی اقتصادی نسبتا ساده‌ای مثل شیائومی نوت ۱۲، ممکن است با این مشکل مواجه شوید. برخی از این دلایل نرم افزاری هستند و با چند راه حل ساده برطرف می‌شوند؛ اما در صورتی که این مشکلات نرم افزاری نباشد باید به تعمیرکار گوشی مراجعه کنید.

کابل شارژ نامناسب

از اصلی ترین دلایل سوال چرا گوشیم دیر شارژ میشه، خراب بودن یا تقلبی بودن کابل شارژ است.

  ساعت گلکسی Fit3 با مشخصات جذاب رسماً رونمایی شد

اکثر کابل‌ها بر اثر استفاده طولانی مدت خراب می‌شوند و به خوبی نمی‌توانند جریان برق را منتقل کنند. البته فقط خرابی کابل باعث دیر شارژ شدن نمی‌شود و ممکن است شارژر تقلبی و غیر اصل باعث می‌شود تا علاوه بر آسیب به باتری سرعت شارژ نیز کاهش پیدا کند.

استفاده از آداپتور نامناسب

چرا گوشی دیر شارژ میشود و زود خالی میشود

آداپتور تاثیر زیادی روی سرعت شارژ دارد. آداپتورهای امروزی از گوشی در برابر ولتاژ نامناسب جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین حتما باید آداپتوری بخرید که اصل باشد و کیفیت قابل قبولی داشته باشد. در صورتی که آداپتور مشکلی داشته باشد سرعت شارژ شما کاهش پیدا می‌کند.

خراب شدن باتری

یکی دیگر از مهمترین دلایلی که باعث خالی شدن باتری گوشی می‌شود خراب شدن باتری است. طی استفاده طولانی مدت از گوشی عمر باتری آن نیز به مرور کاهش پیدا می‌کند. هر باتری چرخه شارژی دارد و نمی‌توان آن را با روز اول مقایسه کرد. خراب شدن باتری تنها به سریع شارژ خالی کردن آن نیست و یکی دیگر از نشانه‌های آن دیر شارژ شدن است. در صورتی که مدت زمان زیادی است گوشی را خریداری کرده‌اید بهتر است به فکر تعویض باتری باشید.

  بهترین فیلم های کلاسیک؛ پرده‌ی نقره‌ای در عصر طلایی فیلمسازی!

برنامه‌های فعال در پس زمینه

برخی برنامه‌های باز رها شده در پس زمینه می‌توانند دلیلی برای دیر شارژ شدن گوشی باشند. این برنامه‌ها در پس زمینه فعالیت می‌کنند و علاوه بر تخلیه سریع‌تر شارژ روی سرعت شارژ شدن دستگاه نیز تاثیر می‌گذارند. برای رفع این مشکل برنامه‌ها را از پس زمینه نیز ببندید.

کثیف شدن درگاه شارژ

بر اثر قرار گرفتن کیف داخل گوشی یا در محیط ممکن است در داخل درگاه آن پرز یا گرد و غبار جمع شود. جمع شدن کثیفی باعث می‌شود تا کابل به درستی به درگاه وارد نشود و در عملکرد شارژ تاثیر گذار باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید درگاه را تمیز کنید و مجدد سرعت شارژ را چک کنید.

آپدیت نبودن نرم افزار

به روز نبودن سیستم عامل گوشی نیز از دلایلی است که امکان دارد جواب سوال چرا گوشی شیائومی دیر شارژ میشود باشد؛ همچنین برندهای دیگر نیز می‌توانند بر اثر آپدیت نبودن سیستم عامل با این مشکل رو به رو شوند؛ بنابراین همیشه سیستم عامل گوشی را به روز نگهدارید.

جمع‌بندی

سعی کردیم تمامی علت‌هایی که باعث می‌شوند که این سوال برایتان پیش آید که چرا گوشی دیر شارژ میشود را بررسی کنیم. در صورتی که با مطالعه مقاله و طی کردن مواردی که گفته شد به جواب سوالتان نرسیدید بهتر است گوشی را به دست متخصص بسپارید تا علت را پیدا کند.

  بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون

سوالات متداول

1) چرا گوشی من دیر شارژ می‌شود؟

استفاده از شارژر غیر اصلی، مشکلات پورت شارژ، مشکلات نرم افزاری و قدیمی شدن باتری همگی دلایلی هستند که ممکن است روی سرعت شارژ گوشی تاثیر گذار باشند.

2) چگونه می‌توانم مشکل دیر شارژ شدن گوشی را حل کنم؟

استفاده از شارژر اصلی، تعویض کابل شارژ کهنه، بستن برنامه‌های غیر ضروری و تعویض باتری همگی از راه حل‌های حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی هستند.

3) آیا استفاده از شارژر سریع به عمر باتری آسیب می‌رساند؟

استفاده از شارژر سریع در کوتاه‌مدت به عمر باتری آسیب نمی‌رساند. اما اگر به طور مداوم از شارژر سریع استفاده کنید، ممکن است عمر باتری را در بلندمدت کوتاه کند.

ads

بررسی گوشی هواوی پی 60 پرو به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی هواوی p60 pro

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا