سیلزفورس ظاهراً به‌دنبال تصاحب Informatica است

طبق گزارش وال استریت ژورنال، سیلزفورس (Salesforce) قصد دارد Informatica را ازآنِ خود کند؛ شرکتی که به‌عنوان یکی از غول‌های حوزه‌ی نرم‌افزار ارتباط با مشتری شناخته می‌شود.

ارزش بازار Informatica که دفتر مرکزی آن در ردوود سیتی کالیفرنیا قرار دارد، در زمان تعطیلی بازار بورس نیویورک در روز جمعه حدود ۱۱٫۴ میلیارد دلار بود. ارزش هر سهم این شرکت در سال جاری جهشی ۳۶ درصدی را تجربه کرد و به ۳۸٫۴۸ دلار رسید.

Informatica که خدمات مدیریت داده‌های ابری به مشتریانش ارائه می‌دهد، در ماه فوریه‌ی ۲۰۲۴ (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) پیش‌بینی کرده بود که درآمد سال مالی‌اش حدود ۶ درصد افزایش یابد و به ۱٫۷ میلیارد دلار برسد.

مقالات مرتبط:

سال گذشته پس‌ از فشار سهام‌داران فعال برای مدیریت کارآمدتر، سیلزفورس هزینه‌ها را کاهش و سودآوری را بهبود داد. این شرکت اکنون تمرکز خود را بر رشد فروش معطوف کند و برای دستیابی به هدف خود، سعی می‌کند هزینه‌های بخش نرم‌افزار را کاهش دهد.

  تحقق رویای دوست داران هری پاتر؛ اجرای «فوتبال پهپادی» در نمایشگاه CES2024/ ویدئو

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، Informatica به سومین یا احتمالاً دومین خرید بزرگ سیلزفورس در میان ۱۱۷ خرید این شرکت تبدیل خواهد شد. بزرگ‌ترین خرید سیلزفورس تصاحب پلتفرم ارتباطات تجاری اسلک به‌ارزش تقریبی ۲۷ میلیارد دلار بود که در سال ۲۰۲۱ انجام شد. با نهایی‌شدن معامله‌ی Informatica، این مبلغ با خرید ۱۴ میلیارد دلاری Tableau Software Inc در سال ۲۰۱۹ برابری خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا