اعتراف مدیرعامل Onerep باعث قطع ارتباط موزیلا فایرفاکس با این شرکت شد

موزیلا شراکت خود را با Onerep پس از اعتراف مدیرعامل شرکت به داشتن ارتباط با یک دیتا بروکر (کارگزار داده)، به پایان رساند. براندون بورمن، معاون ارتباطات موزیلا، در بیانیه‌ای که به ورج ارائه شده، می‌نویسد: «هرچند داده‌های مشتری‌ها هرگز در معرض خطر نبود، اما منافع مالی و فعالیت‌های خارج از شرکت مدیرعامل Onerep با ارزش‌های ما همخوانی ندارد.»

Onerep که به‌عنوان یک ابزار حذف اطلاعات شخصی از وب فعالیت می‌کرد، به کاربران اجازه می‌داد تا اطلاعات خود را در ۱۰۰ سایت بررسی کنند. برخی از کاربران و حقوق‌دانان نگران بودند که این سرویس ممکن است به‌جای حفظ حریم خصوصی، آن را به خطر بیندازد.

در اوایل امسال، موزیلا سرویس حذف داده‌ی Onerep را به اشتراک جدید ۸٫۹۹ دلاری ماهانه‌ی Monitor Plus خود اضافه کرد. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات شخصی خود را در وب جست‌وجو کنند و درخواست‌های حذف را برای ده‌ها وب‌سایت ارسال کنند.

مدیرعامل Onerep طی چندین سال وب‌سایت جستجوی افراد Nuwber را راه‌اندازی کرد که به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد افراد را بر اساس نام، شماره تلفن، آدرس یا ایمیل آن‌ها جست‌وجو کنند؛ سایتی که با منافع شرکت Onerep تفاوت بنیادی دارد.

  خط‌ونشان تلگرام برای واتس‌اپ!

شلست هرگونه شراکت با Nuwber رد کرد اما بعداً در بیانیه‌ای اعتراف کرد که هنوز سهامدار شرکت Nuwber است.

مقالات مرتبط

موزیلا بیان کرد که این تصمیم به منظور حفظ اعتماد کاربران و تأکید بر تعهدات خود در زمینه‌ی حفظ حریم خصوصی اتخاذ شده و این شرکت در حال بررسی راهکارهای جدیدی برای کمک به کاربران در مدیریت اطلاعات شخصی خود در وب است.

بورمن به ورج گفت: «ما اکنون در حال تلاش برای تقویت یک برنامه‌ی انتقال هستیم که تجربه‌ای بی‌نظیر را برای مشتریان فراهم می‌کند و همچنان علایق آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهد.» موزیلا نگفته است که آیا شریک دیگری برای جایگزینی Onerep پیدا خواهد کرد یا اینکه آیا این سرویس را به‌طور کامل متوقف می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا