پتنت جذاب لنوو: نمایشگر اولترا واید خمیده در لپ‌تاپ‌ها که قابلیت رول شدن دارند

اخیراً یک پتنت جدید توسط شرکت Lenovo به ثبت رسیده که در صورت تبدیل آن به یک محصول واقعی، شاهد انقلابی در دنیای نمایشگر لپ‌تاپ‌ها خواهیم بود. در این پتنت یک لپ‌تاپ نمایش داده شده که صفحه‌نمایش رول شوند اولترا واید خمیده به همراه دارد. این صفحه‌نمایش در صورت نیاز کاربر می‌تواند بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شود.

گرچه تا به امروز لپ‌تاپ‌ها از نظر نمایشگر تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و از همان طراحی سنتی صفحه تخت ساده بر اساس ابعاد شاسی پیروی کرده‌اند، اما پتنت افشا شده از لنوو نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد تغییر بزرگی در این بخش ایجاد کند.

نمایشگر اولترا واید خمیده در لپ‌تاپ‌ها که قابلیت رول شدن دارد

ما مانیتورهای گیمینگ خمیده و فوق عریض را در بازار دسکتاپ به وفور دیده‌ایم. با این حال، بخش نمایشگر در حال ورود به یک انقلاب بزرگ با پنل‌های جدید رول شونده و انعطاف‌پذیر است که ابتدا برای گوشی‌های هوشمند از راه می‌رسند.

ترکیبی از قابلیت‌های جذاب در نمایشگر لپ‌تاپ‌های نسل بعد؟

در کنار این ابتکار عمل‌ها شاهد مفهوم جدیدی به نام مانیتور فوق عریض با پروژه Project Valerie شرکت ریزر بودیم که دو نمایشگر را در کنار نمایشگر اصلی لپ‌تاپ قرار داده و به کاربر اجازه می‌داد تا از تجربه تماشای محتوا در یک صفحه‌نمایش اولترا واید لذت ببرد. البته به این نکته باید اشاره کرد که پروژه مفهومی ریزر هرگز به نتیجه نرسید.

Project Valerie از ریزر
پروژه Project Valerie شرکت ریزر

این در حالی است که چند روز قبل گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد لنوو در حال توسعه طراحی جدید و انقلابی لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش شفاف OLED است.

  رونمایی لنوو از لپ‌تاپ قدرتمند Yoga Book 9؛ طراحی نوآورانه با دو نمایشگر تاشو و قابل چرخش

پتنت جدید Lenovo نشان‌دهنده نوع جدیدی از صفحه‌نمایش است که برخی از موارد ذکر شده را با یکدیگر ترکیب می‌کند. به عبارت دیگر، لنوو می‌خواهد یک نمایشگر رول شونده اولترا واید خمیده برای لپ‌تاپ‌ها معرفی کند.

طبق آنچه در پتنت فوق آمده، کاربر می‌تواند بر اساس نیاز خود این نمایشگر جذاب را تنظیم کند. صفحه‌نمایش مورد بحث از بخش‌های ثابت و متحرک تشکیل شده که بخش ثابت آن در وسط قرار گرفته و با ابعاد شاسی مطابقت دارد. بخش متحرک شامل دو پنل در کناره‌های نمایشگر اصلی است که از فناوری تاشو بهره می‌برند.

نمایشگر اولترا واید خمیده در لپ‌تاپ‌ها که قابلیت رول شدن دارد

بخش‌های کناری نمایشگر اصلی به کاربر اجازه خواهند داد تا تجربه‌ای متفاوت از لپ‌تاپ خود به دست آمده و امکان مشاهده محتوا به شکلی گسترده‌تر نسبت به آنچه در حال حاضر با لپ‌تاپ‌ها ممکن است، داشته باشد.

در همین رابطه بخوانید:

CES 2017: لپتاپ گیمینگ Razer با سه نمایشگر تجربه بازی در رزولوشن فوق عریض را ارائه می‌کند

  معرفی لپ‌ تاپ‌ های سری Spectre x360 اچ پی با پردازنده Core Ultra 7 اینتل و گرافیک RTX 4050 انویدیا

به گزارش Wccftech، در زیر بخش‌های متحرک نمایشگر از چندین چرخ‌دنده استفاده شده که وظیفه گسترش یا جمع‌کردن آن‌ها را برعهده دارند. مکانیسم قفل یا باز شدن این بخش‌های اضافی نیز به تفصیل در پتنت لنوو آمده و به نظر می‌رسد که این پتنت قرار است در نوت‌بوک‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

نمایشگر اولترا واید خمیده در لپ‌تاپ‌ها که قابلیت رول شدن دارد

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که پتنت فوق هنوز یک ایده برای ثبت اختراع محسوب شده و ممکن است هرگز به دنیای واقعیت وارد نشود؛ هرچند که طبق آنچه Lenovo تا به امروز به ما ثابت کرده، احتمالاً در رویداد MWC 2024 شاهد نمایش لپ‌تاپی با این فناوری خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا