تولید پروتزهایی با قابلیت متحرک بودن 5 انگشت و کنترل میزان قدرت

جمعی از متخصصان یکی از شرکت های عضو پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر، پروتزهایی هوشمند را بر پایه تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی تولید کردند که هر 5 انگشت آن متحرک بوده و با اراده فرد باز و بسته می شوند و کنترل میزان قدرت وارد بر آن نیز قابل تنظیم است.

– جمعی از متخصصان یکی از شرکت های عضو پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر، پروتزهایی هوشمند را بر پایه تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی تولید کردند که هر 5 انگشت آن متحرک بوده و با اراده فرد باز و بسته می شوند و کنترل میزان قدرت وارد بر آن نیز قابل تنظیم است.

نیما هاشمی، مدیرعامل این شرکت فناوری، طراحی پروتز برای جایگزینی اندام از دست رفته را از دستاوردهای این شرکت دانست و گفت: نقص عضو منجر به نیاز به پروتز می تواند مادرزادی یا در اثر ضربه، تصادف، جنگ، بیماری هایی مثل دیابت، سرطان و غیره به وجود آید.

  از اعلام جزییات ثبت نام وام های دانشجویی تا تعطیلی خوابگاه ها در ایام نوروز

در ایران بر اساس اعلام رسمی سازمان بهزیستی تعداد یک میلیون و 300 هزار معلول در کشور به صورت رسمی وجود دارند که 450 هزار نفر آنها معلول جسمی حرکتی هستند.

وی ادامه داد: به دلایل مختلف از جمله دلایل زیبایی، عدم راحتی پروتز، وزن بالا، عدم کارآیی در پروتز، عدم توانایی در تامین هزینه پروتز و رشد فرد که مشکل اصلی پروتزها در کودکان به شمار می رود، استفاده از پروتز در بین افراد دچار نقص عضو هن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا