گوشی POCO X6 NEO با دوربین 108 مگاپیکسلی آمد!

برند پوکو از شیائومی امروز (13 مارچ 2024 مصادف با 23 اسفند 1402) از گوشی هوشمند جدید خودش یعنی POCO X6 NEO رونمایی کرد. این گوشی هوشمند در اولین رونمایی‌اش با پنل پشتی‌ای به رنگ طلایی متفاوت و خاصی ظاهر شد؛ البته پیش از امروز هم این رنگ در پنل پشتی گوشی REDMI NOTE 13R PRO دیده شده بود. از دیگر شباهت‌های ردمی نوت 13R پرو با پوکو ایکس 6 نئو می‌توان به مشخصات فنی در بخش سخت افزار هم اشاره کرد.

برای اینکه کم‌‌تر دچار سردرگمی شوید و گوشی‌های REDMI NOTE 13R PRO را با REDMI NOTE 13 اشتباه بگیرید، بهتر است که تمرکز را روی گوشی‌های قبلی و جدید سری نئو از پوکو بگذارید. اولین گوشی سری NEO یعنی گوشی POCO X6 NEO همراه با پشتیبانی از اینترنت 5G راهی بازار شده که برای بخش سخت افزاری آن هم از تراشه Dimensity 6080 استفاده شده است. این تراشه در مقایسه با سایر تراشه‌ها عملکرد خوبی در بخش ذخیره انرژی برای باتری دارد و می‌تواند برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها را هم با سرعت مناسبی اجرا کند؛ اما برای گیمینگ تراشه مناسبی به حساب نمی‌آید و در کل گوشی برای بخش بازی بهتر است که به میدان رقابت فرستاده نشود.

  آموزش ساخت اپل ایدی رایگان به آسان ترین روش ممکن (جدیدترین آپدیت)

پوکو همچنان برای اولین گوشی نئو دو مدل رم 8 و 12 گیگابایت و برای حافظه داخلی هم ظرفیت 128 گیگابایت و 256 گیگابایت در نظر گرفته است. یکی از بهترین ویژگی‌هایی که گوشی پوکو X6 NEO به آن مجهز شده، این است که صفحه نمایشی همانند گوشی‌های پرچمدار و خوش دست دنیا دارد و ابعاد آن به 6.67 اینچ می‌رسد. در قلب این صفحه نمایش از پنل OLED استفاده شده که می‌تواند انواع محتوا را با کیفیت فول اچ دی پلاس (Full HD+) برای شما نمایش دهد. همچنین نرخ نوسازی 120 هرتزی هم دارد که کاملا مشابه بهترین گوشی‌های دنیا است؛ بنابراین از نظر صفحه نمایش می‌توان گفت که پوکو برای گوشی POCO X6 NEO تقریبا سنگ تمام گذاشته است.

اگر گوشی POCO X6 NEO را روبه‌رو خود قرار دهید، متوجه قرار گرفتن دوربین سلفی در قسمت بالایی صفحه نمایش به تنهایی می‌شوید؛ اینطور که پوکو اعلام کرده، دوربین سلفی وضوحی برابر با 16 مگاپیکسل دارد. روی پنل پشتی هم دوربین اصلی وضوحی 108 مگاپیکسلی دارد و دوربین دوم هم مجهز به حسگر عمق سنج است و تصاویر را با کیفیت 2 مگاپیکسل به ثبت می‌رساند.

  بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین اصلی و دوربین سلفی

عجیب‌ترین بخش رونمایی گوشی پوکو ایکس 6 نئو اینجا است که هنگام معرفی اعلام شد که این گوشی مانند گوشی Poco X6 Pro با اندروید 14 و رابط کاربری HyperOS راهی بازار نخواهد شد و به جای نسخه 14 اندروید با همان اندروید 13 راهی بازار می‌شود که برای این زمان از سال 2024 خبر خوبی به حساب نمی‌آید؛ اما در بخش‌های دیگر رونمایی به این نکته اشاره شد که برای باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی، پوکو شارژری 33 واتی در جعبه قرار داده است. در آخر هم برای اسپیکر و هدفون هم باید گفت که گوشی تنها به یک اسپیکر روی لبه پایینی مجهز شده و درصورتیکه هدفون را به آن متصل کنید، خبری از صدای استریو نیست.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا