گوشی‌های قدیمی سامسونگ هم هوش مصنوعی دارند؛ اما با یک تفاوت مهم

از بین گوشی‌های سامسونگ، فعلاً سری گلکسی S24 تنها دستگاه‌هایی هستند که به Galaxy AI دسترسی دارند. گلکسی AI مجموعه‌ای شامل ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی است و قابلیت‌های متنوعی ارائه می‌دهد.

برخلاف تصوراتتان، سامسونگ در‌واقع از Galaxy AI به‌عنوان «هوش مصنوعی» یاد نمی‌کند؛ بلکه عبارت AI در اینجا به «هوش پیشرفته» اشاره می‌کند.

سامسونگ سال‌ها است هوش مصنوعی را برای گوشی‌های خود تبلیغ می‌کند. برای نمونه در ویدئو قدیمی گلکسی A52 و گلکسی A72 از واژه‌ی «صرفه‌جویی در انرژی با هوش مصنوعی» استفاده کرده است.

ویژگی AI Power Saving سامسونگ گلکسی

به‌گزارش سم‌موبایل، تفاوت اصلی هوش مصنوعی گوشی‌های قدیمی و Galaxy AI این است که در سیستم‌های قدیمی، هوش مصنوعی یا ML (یادگیری ماشین) منحصراً در پس‌زمینه فعالیت می‌کرد تا کارها را براساس رفتار کاربر خودکار کند.

قابلیت‌هایی مانند AI Power Saving (مشهور به Adaptive Power Saving) و Bixby و Modes & Routines که از ترفندهای AI/ML استفاده می‌کنند تا الگوهای استفاده‌‌ی شما را یاد بگیرند، همواره در انواع گوشی‌ سامسونگ وجود داشته‌اند.

  وزارت بهداشت موظف به ایجاد 4 سرویس جدید برای بیماران شد

Galaxy AI به الگوهای استفاده‌ی شما اهمیتی نمی‌دهد و از قدرت هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و مدل‌های زبانی بزرگ برای ارائه‌ی ویژگی‌های جدیدی استفاده می‌کند که کاربران مستقیماً با آن‌ها تعامل دارند؛ ویژگی‌هایی مانند Generative Edit برای برنامه‌ی گالری و Generative Wallpapers و ترجمه‌ی زنده‌ی تماس‌های تلفنی.

مقالات مرتبط

شاید دلیل استفاده‌ی سامسونگ از عبارت «هوش پیشرفته» این باشد که به مشتریان بگوید این هوش مصنوعی جدید با سیستم‌های هوش مصنوعی قبلی که برای گوشی‌های قدیمی معرفی کرده بود، تفاوت زیادی دارد.

Galaxy AI ازنظر فنی جدید است و منطقی است سامسونگ بخواهد به کاربران اطلاع دهد که شبیه سیستم‌های هوش مصنوعی قبلی نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا