هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام انتقاد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: هیات نظارت بر متا از این شرکت رسانه اجتماعی خواست به ممنوعیت کلمه عربی شهید خاتمه دهد.

به گزارش رویترز، هیات نظارت بر شرکت متا – صاحب اینستاگرام و فیسبوک- اعلام کرد: بررسی این هیات نشان می‌دهد که ممنوعیت کلمه شهید در عربی و معادل انگلیسی آن «بیش از حد» و به طور غیر ضروری آزادی میلیون‌ها کاربر را سرکوب کرده است.

هیئت مدیره که توسط متا تامین مالی می‌شود، اما به طور مستقل فعالیت می‌کند، گفت: این رسانه اجتماعی باید پست‌های حاوی کلمه شهید را تنها زمانی حذف کند که به نشانه‌های واضح خشونت مرتبط باشد یا به طور جداگانه قوانین متا را نقض کند.

این حکم در پی سال‌ها انتقاد از متا بابت سرکوب آزادی شهروندان اهل خاورمیانه و نیز «تأثیر نامطلوب حقوق بشری» بر فلسطینی‌ها و سایر کاربران عرب‌زبان صادر شده است. این انتقاد‌ها از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در ماه اکتبر تشدید شده است. گروه‌های حقوق بشر متا را به سرکوب محتوای حامی فلسطینی‌ها در فیس بوک و اینستاگرام متهم می‌کنند.

  شاهکار جدید OpenAI برای تولید ویدیو از متن؛ مدل هوش مصنوعی Sora معرفی شد

هیئت نظارت متا در گزارش روز سه‌شنبه خود به نتایج مشابهی رسید و دریافت که قوانین متا در مورد «شهید» تنوع معانی کلمه را در نظر نمی‌گیرد و منجر به حذف محتوایی می‌شود که هدفش تمجید از اقدامات خشونت‌آمیز نبوده است. هلی تورنینگ اشمیت، رئیس هیئت نظارت مشترک در بیانیه‌ای گفت: «متا با این فرض کار می‌کند که سانسور می‌تواند ایمنی را بهبود بخشد و خواهد کرد، اما شواهد نشان می‌دهد که سانسور می‌تواند کل جمعیت را به حاشیه راند در حالی که اصلاً ایمنی را بهبود نمی‌بخشد».

متا در حال حاضر هر پستی را با استفاده از شهی” در اشاره به افرادی که در لیست «سازمان‌ها و افراد خطرناک» خود تعیین کرده است، حذف می‌کند، که شامل اعضای گروه‌های شبه نظامی اسلام گرا، کارتل‌های مواد مخدر و سازمان‌های برتری طلب سفیدپوست می‌شود.

این شرکت می‌گوید که این کلمه به منزله ستایش از آن نهاد‌ها است که طبق گزارش هیئت مدیره آن‌ها را ممنوع می‌کند.

  گوشی اسرارآمیز گوگل با پردازنده تنسور G4 رؤیت شد

حماس از جمله گروه‌هایی است که این شرکت به عنوان سازمان خطرناک معرفی می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا