انحصار صدور مجوز نهادهای مالی شکسته شد

افرادی که در بازار سرمایه قادر به راه اندازی و مدیریت نهادهای مالی بودند مجوز مدنظر را از سازمان بورس دریافت کردند و اکنون دیگر با مشکل چندانی در حوزه ارایه خدمات به سهامداران مواجه نیستیم.

– رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه تمرکز نهاد ناظر در سال 1403 بر اجرای صحیح حاکمیت شرکتی است و انحصار صدور مجوز نهادهای مالی در بازار سرمایه شکسته شده است، اظهار داشت: بازار سرمایه از طریق تخصیص درست منابع و تشکیل سرمایه دارای نقش جدی از لحاظ افزایش تولید است.

به گزاش ایلنا از بورس، مجید عشقی، به اقدامات انجام شده از سال 1400 تاکنون اشاره کرد و گفت: در این زمینه تلاش شد تا طبق برنامه ریزی های انجام شده به حوزه ها ورود و زمینه رفع مسایلی که از چند سال گذشته باعث ایجاد چالش در بازار شده بود را برطرف کنیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه فضای کلی بازار سرمایه پس از سال 99 تحت تاثیر رکود، مضیقه های مالی دولت، سیاست های انقباضی در شرایطی سخت قرار گرفت، افزود: در ابتدای فعالیت خود در سازمان بورس تلاش کردیم تا برخی از بحث های داخلی را در جنبه های نظارتی و ارتقای نظارتی هوشمند مورد بررسی قرار دهیم که در نهایت موفق شدیم تا این مسایل را در چند ماه نخست فعالیت در سازمان بورس به مرحله اجرا رساندیم.

  این افراد به زودی سود سهام عدالت می گیرند! + جزییات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا