نگاهی به تمام قابلیت‌های نسخه پیش‌نمایش اندروید ۱۵

در سال‌های اخیر، سازندگان گوشی‌های هوشمند تمرکز ویژه‌ای روی سخت‌افزار و عملکرد محصولاتشان کرده‌اند؛ اما سطح دسترسی توسعه‌دهندگان به این سخت‌افزارهای قدرتمند، موضوعی است که شرکت‌ها توجه زیادی به آن نکرده‌اند. بدین ترتیب سیستم‌عامل بدون دخالت توسعه‌دهنده تصمیم می‌گیرد که چه میزان از منابع به اپلیکیشن اختصاص دهد.

توسعه‌دهندگان بازی و اپلیکیشن‌ها در اندروید ۱۵ به‌‌لطف API جدید گوگل به‌ نام Android Dynamic Performance Framework، دسترسی بهتری به سخت‌افزار دارند و می‌توانند مستقیماً روی عملکرد آن نظارت کنند.

توسعه‌دهندگان به‌لطف اندروید ۱۵ دسترسی بهتری به سخت‌افزار گوشی خواهند داشت

قابلیت یاد‌شده می‌تواند در اجرای بهینه‌تر اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها و بهبود مصرف باتری کمک بسیار زیادی کند. برای مثال، اگر در اندروید ۱۴ برای اجرای بازی یا اپلیکیشن خاصی تمام هسته‌های گرافیکی درگیر شوند، در اندروید ۱۵ همان برنامه می‌تواند صرفاً با درگیر‌شدن یک هسته‌ی گرافیکی اجرا شود.

توسعه‌دهنده به‌لطف API جدید در اندروید ۱۵، می‌تواند مشخص کند نرم‌افزاری که توسعه داده است، چگونه و چقدر به سخت‌افزار دسترسی داشته باشد. این قابلیت پیشرفت چشمگیری در عملکرد گوشی‌ها و اجرای روان‌تر و باکیفیت‌تر اپلیکیشن‌ها را نوید می‌دهد.

  راهکار رسانه «پلیتیکو» برای دیده شدن توسط ربات‌های هوش مصنوعی

افزایش سطح دسترسی به سخت‌افزار به CPU محدود نیست و توسعه‌دهندگان می‌توانند مستقیماً روی دوربین نیز کنترل داشته باشند تا بهترین خروجی ممکن را ارائه دهند. بدین‌ترتیب، کیفیت عکس‌های ثبت‌شده با دوربین در اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام و اینستاگرام افت نخواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا