مقایسه پیکسل ۸ با گلکسی S24؛ کدام گوشی کامپکت را بخریم؟

از اعداد و ارقام که بگذریم، هر دو گوشی در کاربری‌های روزمره و استفاده از اپلیکیشن‌های عادی از تلگرام و اینستاگرام گرفته تا توییتر و کروم و یوتیوب و صدالبته جابه‌جایی بین اپ‌ها و بخش‌های مختلف رابط کاربری، عملکرد بسیار نرمی را به‌نمایش می‌گذارند و به‌سختی می‌توان متوجه تفاوتی میان عملکرد روزانه‌ی گوشی‌ها شد؛ به‌عبارتی دیگر، اگر گیمر نیستید، قدرت تراشه را برای انتخاب بین دو گوشی مدنظر قرار ندهید و به سراغ پارامترهای تعیین‌کننده‌ی دیگر مثل رابط کاربری یا دوربین بروید.

ظرفیت باتری گلکسی S24 تنها ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است؛ درحالی‌که باتری پیکسل ۸ به اندازه‌ی ۵۷۵ میلی‌آمپرساعت ظرفیت بیشتری دارد که طبیعتا انتظار ما را از شارژدهی پیکسل بالا می‌برد؛ اما تست‌ها کاملا خلاف موضوع را ثابت می‌کنند چراکه پیکسل 8 توانست تنها ۱۶ ساعت و نیم برای پخش ویدیو دوام بیاورد که این موضوع احتمالا می‌تواند از LTPO نبودن پنل نشأت بگیرد؛ اما گلکسی S24 با باتری کوچکتر به عدد ۲۸ ساعت و ۳۸ دقیقه دست یافت. در کاربری روزمره نیز گوشی گوگل ۱۲ ساعت و ۳۸ دقیقه دوام آورد و گلکسی S24 عدد ۱۲ ساعت و ۵۱ دقیقه را ثبت کرد.

  ثبت گونه اردک سیاه کاکل در خراسان شمالی

گذشته از بحث شارژدهی باید اشاره کنم که گلکسی S24 حداکثر با توان ۲۵ وات و پیکسل ۸ با توان ۲۷ وات به‌صورت سیمی شارژ می‌شود. این مقدار برای شارژ بی‌سیم به‌ترتیب معادل ۱۵ و ۱۸ وات است.

دوربین

پیکسل 8 و گلکسی S24 هر دو از دوربین اصلی و اولتراواید ۵۰ و ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند؛ اما پیکسل برای دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی گلکسی با بزرگ‌نمایی سه‌برابری اپتیکال هم‌تایی ندارد. دوربین اصلی آن‌ها با استفاده از فیلترهای رنگی Quad Bayer و Tetrapixel با ترکیب چهار پیکسل مجاور عکس‌های ۱۲٫۵ مگاپیکسلی می‌گیرند با این تفاوت که حسگر نماینده‌ی گوگل ۴۴ درصد بزرگ‌تر است.

حسگر دوربین اصلی پیکسل ۸ در پس لنزی با گشودگی بازتر f/1.68 و فاصله کانونی ۲۵ میلی‌متری قرار دارد. دوربین اصلی گلکسی S24، نور را از لنزی با فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر و گشودگی f/1.8 عبور می‌دهد؛ بنابراین علاوه‌بر آنکه پیکسل حسگر بزرگ‌تری دارد، لنز آن نیز تا ۱۵ درصد نور بیشتری درمقایسه‌با گلکسی S24 از درون خود عبور می‌دهد.

  ۱۰ درصد از کارکنان اسنپ چت اخراج می‌شوند

حسگر دوربین اولتراواید در گلکسی S24 برخلاف دوربین اصلی‌اش از پیکسل 8 اندکی بزرگ‌تر است و با توجه به یکسان بودن گشودگی (f/2.2) و فاصله‌ی کانونی (13mm) باید انتظار عکس‌های روشن‌تری را از گلکسی S24 داشته باشیم؛ اما درعوض دوربین اولتراواید پیکسل با بهره‌گیری از قابلیت فوکوس می‌تواند تصاویر ماکروی بسیار باکیفیتی را از فاصله‌ی کمتر از یک سانتی‌متری از سوژه بگیرد.

فقدان دوربین تله‌فوتو در پیکسل بدین مفهوم است که پرچم‌دار کامپکت گوگل برای عکاسی زوم، از کراپ دیجیتال روی تصویر ۵۰ مگاپیکسلی دوربین اصلی کمک می‌گیرد؛ درحالی‌که گلکسی S24 بزرگ‌نمایی ۳ برابری را به‌صورت اپتیکال و با دوربین تله‌فوتو انجام می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا