جنگ OpenAI و نیویورک تایمز؛ رسانه بزرگ آمریکایی به «تقلب» متهم شد

OpenAI‌ ادعا کرده نیویورک تایمز از تغییرات فریبنده برای وادارکردن ChatGPT به نمایش محتوای منتشر شده در این نشریه استفاده کرده است. این شرکت به‌همین دلیل از دادگاه منطقه‌ای ایالات‌ متحده در جنوب نیویورک می‌خواهد چندین مورد از ادعای موجود در پرونده‌ی شکایت نیویورک تایمز را رد کند.

سازنده‌ی ChatGPT ادعا می‌کند نیویورک تایمز از مشکل ساده‌ای استفاده کرده که این شرکت درحال حاضر سعی دارد آن را برطرف کند. OpenAI می‌گوید نیویورک تایمز مقالاتش را به‌طور مستقیم به چت‌بات ارسال و آن را وادار می‌کند متن‌ها را به‌صورت کلمه‌به‌کلمه مشابه مقاله‌ی اصلی نمایش دهد.

یان کرازبی، وکیل ارشد نیویورک تایمز، در ایمیلی به سایت ورج گفت تقلب‌خواندن تلاش‌های این رسانه در پرونده‌ی شکایت علیه ChatGPT، توصیف نادرستی است و این رسانه به‌سادگی از محصولات OpenAI برای جستجوی شواهدی مبنی‌بر سرقت و بازتولید محتوای دارای کپی‌رایت تایمز استفاده می‌کند. او در بخشی از توضیحاتش گفت: «OpenAI این موضوع را انکار نمی‌کند که نقض کپی‌رایت را بدون اجازه و در چارچوب قانون محدودیت‌ها انجام داده است.»

  استراتژی عجیب قلابچه‌ماهی برای تولیدمثل احتمالا در تکامل آن نقش داشته است

تایمز اواخر سال ۲۰۲۳ از OpenAI و مایکروسافت شکایت کرد و مدعی شد دو شرکت مذکور، مدل‌های هوش مصنوعی خود را براساس محتوای این رسانه آموزش داده‌اند و چت‌بات‌هایشان می‌توانند مقالات تایمز را کلمه‌به‌کلمه بازتولید کنند. رسانه‌ی مورد بحث ادعا می‌کند اقدامات OpenAI به کاهش درآمدزایی این نشریه منجر شده و رابطه‌اش را با خوانندگان به‌خطر انداخته است.

مقالات مرتبط:

OpenAI به‌دنبال آن است تا برخی ادعاهای مربوط به نقض مستقیم کپی‌رایت در پرونده‌ی نیویورک تایمز را رد کند. این شرکت همچنین از دادگاه می‌خواهد سایر اتهامات واردشده ازجمله این‌که OpenAI در نقض کپی‌رایت، حذف نکردن اطلاعات ناقص و رقابت ناعادلانه نقش داشته است را رد کند.

سازنده‌ی ChatGPT به‌طور مشابه، پرونده‌ی سارا سیلورمن و سایر نویسندگان را از شکایت به ادعای مستقیم نقض کپی‌رایت تبدیل کرد و همین روند می‌تواند در پرونده‌ی شکایت نیویورک تایمز تکرار شود. البته این دو مورد فقط بخشی از شکایت‌های مطرح‌شده علیه شرکت‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شوند و Stability AI و Anthrophic نیز درحال‌حاضر با موج گستره‌ای از اقدامات قانونی و ادعاهای نقض کپی‌رایت دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

  این هوش‌مصنوعی می‌تواند دقیق‌تر و سریع‌تر سرطان‌ را تشخیص دهد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا