چرا ما به وب سایت نیاز داریم ؟

اهمیت داشتن وب سایت در چیست ؟

همیشه در دسترسی هست

یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین مسائل یک کسب و کار، پشتیبانی است. قطعاً می دانید که در دنیای پر رقابت امروز، اگر به مشتریان خود پشتیبانی مناسب ارائه ندهید، به سرعت از دایره رقابت حذف خواهید شد.

داشتن یک سایت به شما این امکان را می دهد که بتوانید به صورت شبانه‌روزی، پیام‌های مخاطبان خود را دریافت کنید و حتی پاسخ خود را نیز به صورت آنلاین برای آنها ارسال کنید. این یک فرصت عالی برای کاهش هزینه‌های پشتیبانی است.

شما می‌تواندی در تخت خود خواب باشید یا زمان خوشی را با خانواده تان سپری کنید، بدون توجه به اینکه چه ساعتی از روز یا شب است، هرکسی میتواند جزیی ترین اطلاعات را درباره شما، کسب و کار یا سازمان شما کسب کند. هیچ چیز دیگری چنین انعطاف پذیری را به شما نمی‌دهد

وب سایت یک راه ارزان برای دیده شدن است

تبلیغات در سایت و اینترنت با هزینه کمتر نسبت به روش هایی مثل تبلیغات تلویزیونی قابل اجراست

راه اندازی یک مغازه برای شما بسیار هزینه‌بر خواهد بود. مساله فقط اجاره یک مکان با هزینه‌های میلیونی ماهیانه نیست، بلکه باید به دکور مغازه و تجهیزات فکر کنید. بعد از آن هم مساله تبلیغات پیش می‌آید. تبلیغاتی که برای شما بسیار پر هزینه خواهد بود.

اما در مورد وب‌سایت این موضوع صادق نیست. چرا که شما می‌توانید با هزینه‌ای به مراتب کمتر، سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را به طور کامل راه بیندازید. برای جذب مخاطب هم لزومی ندارد که حتماً به سراغ تبلیغات پر خرج بروید. کافی است مطالب مفیدی در سایت خود قرار دهید تا بتوانید کاربرانی را از طریق گوگل به سایت خود جذب کنید. به علاوه، می‌توانید در سایت های مختلف اینترنتی، خودتان را رایگان معرفی نمایید.

داشتن روابط جدید

داشتن سایت یک فرصت عالی برای گسترش ارتباطات شماست. وقتی شما یک سایت دارید، بدون شک همکاران شما این سایت را پیدا خواهند کرد و شانس ایجاد روابط تجاری جدید وجود خواهد داشت.البته اگر هم شما یک کسب و کار ندارید، باز هم باید فرصت ایجاد روابط جدید را غنیمت بشمارید

چند سالی است که دیگر کسی برای ارتباط با هر جایی در دفترچه تلفن دنبال شماره آن نمی گردند. بلکه در اینترنت و از میان سایت ها به دنبال راه های تماس با آنجا می گردند. پس وجود وبسایت برای یک کسب و کار حیاتی است

داشتن ایمیل اختصاصی

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل های دامنه سایت یکی از پربازده ارین روش های بازاریابی در سراسر جهان است. در این روش حتی اگر افراد به سایت شما سر نزنند از طریق ایمیل هایی که دریافت می کنند، می توانند از آخرین اخبار کار شما آگاه شوند.

در ادامه توضیح فوق یکی دیگر از مزیت های طراحی سایت امکان ایجاد باشگاه مشتریان است. پس از ایجاد باشگاه مشتریان میتوان انواع خدمات دیگر را به مخاطبان ارائه داد. مانند ارسال خبرنامه هفتگی، ارائه تخفیفات ویژه و …

نمایشگاه محصولات شما

وب سایت‌ها می‌توانند حجم بالایی از اطلاعات به روز شده را نمایش دهند (ظرفیت انها تقریبا نامحدود است) و در هر زمانی برای هرکسی که به اینترنت دسترسی دارد قابل دست یابی است.

وب سایت می‌تواند نقش تعدادی زیادی بروشور با کیفیت بالا، تعاملی و رنگی را داشته باشد که همه کالا ها و خدماتی را که شما ارائه می‌دهید به صورت لیست شده در خود داشته باشد. تنها محدودیت تخیل شماست. می‌توانید بروشور وب سایتتان را به آسانی به روز کنید، و فهرست محصولات و قیمت ها را همیشه به دقت و درست درج کنید. وبسایت شما مثل کارمند نمونه ای است که خارج از محیط کاری اش برای محصولات یا خدمات شما بازاریابی می‌کند

حضور در بازار رقابت

رقابت طلب باشید، اگر شما کسب و کاری دارید پس در رقابت هستید. اگر رقبای شما از قدرت داشتن وب سایت استفاده میکند، شما هم نباید همین کار را بکنید؟ به هرحال شما محصولات یا خدماتی را به فروش می‌رسانید، داشتن وب سایتی عالی فروش شما را بالا خواهد برد. بسیاری از کسب و کارهای کوچک که دارای وب سایت هستند، شما سعی کنید وب‌سایتی متفاوت طراحی کنید.

صرفه‌جویی در زمان 

با داشتن یک وب سایت شما این امکان را به افراد می‌دهید که از کالاها و خدمات شما بهره مند شوند، و نام های تجاری، شماره تماس ها، آدرس ها، و مسیریابی ها را برای افرادی که میخواهند با شما در تماس باشند، ارائه کنند. از اینکه چقدر وب سایت شما در کم کردن فشارکاری موثر خواهد بود و همزمان موجب رونق کسب و کار شما خواهد شد تعجب خواهید کرد.

یک رسانه دراختیاردارید

وب سایت شما میتواند رسانه شما باشد. به عنوان مثال هر گاه خبری یا شایعه ای در فضای کسب و کار درباره شما مطرح می شود ، یک مرجع موثق کاربران برای مراجعه و کسب اخبار دقیق، وب سایت کسب وکار ها است.

نیازی به سیسم حسابداری خاص نیست

حتما تاکنون برای شما پیش آمده است که آخر تایم کاری به بازار رفته باشید. به طور معمول در آن زمان افراد در حال حساب و کتاب میزان فروش و هزینه های آن روز خود هستند. اما در فروشگاه اینترنتی ب هیچ عنوان چنین نیست و همه چیز در همان لحظه محاسبه می شود. شما می توانید هر لحظه که می خواهید تعداد فروش، سود خود، موقعیت مکانی افرادی که از شما خرید کرده اند و اطلاعات مشابه بسیار دیگری را بدون داشتن هیچگونه سیستم حسابداری به دست آورید. این موضوع یکی از مهم ترین مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. چرا که به خوبی می توان در وقت یک مدیر فروشگاه صرف جویی کرد.

پیدا کردن مشتری های جدید

در فضای وب، گستره ای وسیع و روش های مختلفی برای تبلیغات و دیده شدن وجود دارد. شما تا به حال در شرکت خود و یا فروشگاه و مغازه خود یکسری مشتری داشته اید که یا گذری بوده اند و یا ثابت، با داشتن یک وبسایت شما می‌توانید مشتری های جدید را به سمت مکان فیزیکی خود بکشید. کسانی که تا به حال شما را نمی‌شناختند و از شما خرید نکرده بودند با یک سرچ در گوگل به راحتی با کسب و کار شما آشنا می‌شوند و از مشتری های ثابت شما می‌شوند.

ارتباط نامحدود با مردم خارج از مرزهای جغرافیایی و جهانی شدن

یکی از بهترین مزایای استفاده از وبسایت و اینترنت دسترسی و ارتباط با مردم و مشتریان سرتاسر جهان است و بدین طریق میتوانند تجارت خود را گسترش داد و تقریبا هیچ کس نمی تواند مدعی فعالیت خارج از مرزهای جغرافیایی شود در حالی که وبسایتی ندارد.

کاهش هزینه ها

در گذشته های نه چندان دور مرد برای اطلاع از اخبار روزانه ، آگهی های استخدامی ، معاملات ، مزایده و یا مناقصه همیشه احتیاج به خرید روزنامه و مجله و … داشتند که آن هم برای کاربران هزینه بر بود ولی امروزه با استفاده از اینترنت و وبسایت تمامی اطلاعات ذکر شده در دسترس مشتری و کاربر قرار گرفته میشود .

اطلاع رسانی راحت و سریع به مشتریان

داشتن یک سایت همانند یک کاتالوگ عمل میکنه اما با مزیت های بسیار، بروز رسانی اطلاعات در وبسایت ها بسیار آسانتر از تغییر اطلاعات در کاتالوگ ها و بروشور ها می باشد و در واقع  بدون اتلاف وقت و هزینه به راحتی می توان تغییرات انجام شده در محصولات و قیمت ها را به اطلاع مشتریان رساند. برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ هزینه زیادی نیاز می باشد اما برای یک وبسایت کافیست هزینه ی کمی برای طراحی و نگهداری آن پرداخت شود و بعد از آن میلیون ها کاربر می توانند از کاتالوگ های آنلاین شما در سایت تان بازدید کنند.

تقویت بخش بازاریابی

قطعاً امروزه بخش مهمی از فعالیت های بازاریابی به بازاریابی آنلاین اختصاص دارد. بدون داشتن وب سایت فرصت مغتنم استفاده از مشتریان بالقوه خود در فضای آنلاین را از دست خواهید داد. امروزه بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستتجو (سئو) برای صاحبان کسب و کارها بسیار اهمیت دارد چرا که می تواند مستقیماً جریان مالی مستمری را با افزایش فروش برای آن ها ایجاد نماید.

در معرض دید مشتریان بیشتری قرار بگیرید
طبق آمارها هر روز حدود بیش از ۲٫۵ میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند و اگر شما در این فضای آنلاین حضور نداشته باشید عملاً امکان استفاده از فرصت دیده شدن در اینترنت را از دست خواهید داد.

داشتن وب سایت امکان جمع آوری اطلاعات مشتریان را به شما می دهد

برای مثال ، خیلی از مواقع مشکل است از مشتریان خود بخواهید هنگام مراجعه به شما، آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را روی کاغذی بنویسند تا بتوانید در آینده به آنها اطلاع رسانی کنید

اما تایپ کردن آدرس ایمیل و یا شماره همراه در یک بخش از وب سایت بسیار بسیار کار آسانتری است.مخصوصا اگر کاربران بدانند در ازای ارائه این اطلاعات چیزهای مخصوصی دریافت می کنند.برای مثال خبرنامه ، گزارشی خاص در مورد یک محصول ، تخفیف ویژه یا اطلاع از تخفیف های آینده و..

زمانی که اطلاعات کاربران را داشته باشید راه دیگری برای برقراری ارتباط با آنها و ترغیب مشتریان بالقوه برای استفاده از خدمات یا خرید محصولاتتان خواهید داشت.

نکته پایانی

امروزه داشتن وب سایت مانند داشتن یک کارت ویزیت برای هر شغلی امری ضروری است. هر نوع کسب و کاری که دارید بهتر است از همین امروز و پس از دانستن مفهوم وب سایت چیست، سایت خود را لانچ کنید