سئو کلاه سیاه چیست؟

توسط | مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ | مقالات

سئو کلاه سیاه چیست؟ ، طراحی سایت ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت در شیراز ، طراحی اپلیکیشن

سئو کلاه سیاه چیست؟

در یک تعریف ساده میتوان گفت سئو کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک ها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است که با استانداردها و الگوریتم های پیشنهادی گوگل در تضاد است…

به بیان ساده تر تکنیک های کلاه سیاه روش هایی برای فریب موتور جستجو هستند تا جایگاه بهتری برای سایت ما در نظر بگیرند..

برخلاف تصور عموم، تکنیک های کلاه سیاه تنها مختص لینک سازی خارجی نیستند بلکه حتی در آموزش تولید محتوا، لینک سازی داخلی و سئو تکنیکال نیز روش های کلاه سیاه متعددی وجود دارند…

سئو کلاه سیاه چیست؟ ، طراحی سایت
سئو کلاه سیاه چیست؟

تفاوت سئو کلاه سیاه با سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه بر خلاف قوانین موتورهای جستجوست و هدف از آن، فریب آنها در جهت افزایش رتبه سایت می باشد. چنین تکنیک هایی در نهایت موجب حذف وب سایت از نتایج جستجو شده و حداقل جریمه آن افت شدید رتبه سایت است. در مقابل سئو کلاه سفید اقداماتیست که مطابق با قوانین موتورهای جستجوست و در طی آن محتوایی با کیفیت برای کسب حداکثر رضایت کاربران در وب سایت تولید می گردد..

سئو کلاه سیاه چیست؟ ، طراحی سایت ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت در شیراز ، طراحی اپلیکیشن

۸ تکنیک خطرناک سئو کلاه سیاه

۱. خرید لینک

مت کات متخصص سئو بیان می کند:

“اکثریت افراد برای اینکه بتوانند لینک های ورودی بیشتری بگیرند و سریع تر در صفحات اول قرار بگیرند، اقدام به خرید لینک می کنند.” این یکی از بدترین تکنیک های سئو کلاه سیاه است که متاسفانه سایت های بزرگ هم استفاده می کنند.

مالکان سایت فکر می کنند که با خرید لینک، می توانند سایت خود را سریعتر بالا بیاورند و در همان رتبه بمانند و همچنین دیگر لازم نیست بابت تولید محتوا کلی هزینه کنند اما باید بگوییم، خرید لینک یکی از موارد سئو کلاه سیاه است و گوگل امروزه به افرادی که می خواهند با دورزدن قانون، سایت خود را بهینه نمایند، شدید برخورد خواهد کرد.

۲. کامنت های اسپم

حتما تا به حال مشاهده کرده اید که افرادی زیر پست های شما کامنت گذاری می کنند یا لینک های سایت خود را قرار می دهند که از نظر محتوا و موضوع هیچ ارتباطی با سایت شما ندارند. همچنین ممکن است که خود شما این کار را انجام بدهید. باید گفت چنین کامنت هایی را ” کامنت اسپم” می گویند. کامنت اسپم یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که افراد اغلب فکر می کنند، برروی سایت تاثیر مثبت دارد.

اول اینکه اصولا سایت ها، لینک های ورودی به دیگران به صورت nofollow در می آورند که این یعنی ، هیچ تاثیری این بک لینک بروی رتبه سایت شما ندارد و حتی ممکن است که باعث جریمه سایت شما هم گردد.

همچنین اگر شما کامنت های بلاگ سایت خود را بدون بررسی تایید کنید که نمایش داده شود، ممکن است که لینک های اسپم و مخرب قرار بگیرد که این مساله تاثیر منفی برروی سایت شما خواهد گذاشت و همچنین باعث می شود که جلوه بلاگ شما در بین بقیه کاربران تخریب گردد. پس برای چه اینقدر اصرار دارید که از تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده کنید تا مورد جریمه گوگل و کاهش رتبه واقع شوید؟

طراحی سایت ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت در شیراز ، طراحی اپلیکیشن

۳. محتوای کپی شده

در خود تولید محتوای ناب صحبت زیاد شده است و همه افراد نیز می دانند که محتوا، پادشاه سایت است. راحت ترین و ارزانترین روش برای افزایش رتبه وب سایت، تولید محتوای ناب است. موتورهای جستجو به محتوای ناب اهمیت زیادی میدهند و استفاده از محتوای کپی شده را بدترین نوع سئو کلاه سیاه می دانند.

محتوای کپی شده علاوه براینکه می تواند باعث جریمه سایتتان گردد و رتبه آن را تحت تاثیر قرار دهد، هویت و اعبتار شما را بین کاربرانتان خراب خواهد کرد. البته اگر قرار است که از محتوا سایتتان را دوباره به کار ببرید ( برای مثال مقاله قدیمی را به درخواست کاربران باز دوباره در سایت تان قرار دهید)، بهتر است که از تگ canonical استفاده کنید.

۴. دوباره عبارت بندی کردن مقاله ها

دوباره عبارت بندی کردن مقاله در واقع شبیه همان محتوای کپی شده می باشد. این کار یک دزدی ادبی محسوب می شود و فرق آن با محتوای کپی شده این است که عبارتها را جابجا می کنند تا خیلی شبیه مقاله اصلی به نظر نرسد ولی باید گفت که الگوریتم گوگل خیلی باهوش است و سریعا از روی عبارت خاص می تواند مطلب اصلی را از فرعی تشخیص دهد و دزد آن را جریمه کند. یک تکنیک سئو کلاه سیاه ریز است که خیلی فکر می کنند در آن زرنگ هستند.

۵. پنهان کردن متن (cloaking)

پنهان کردن متن یک تکنیک های فریب آمیز است که آن را به عنوان سئو کلاه سیاه می شناسند. در این تکنیک، مدیر سایت یا مسئول محتوا، متنی را می نویسد که برای کاربران قابل نمایش نیست و فقط موتورهای جستجو می توانستند آن را مشاهده کنند. البته امروزه دیگر موتورهای جستجو متوجه این مطلب می شوند و سریعا سایت را جریمه می کنند ولی خب به هر حال باز هم استفاده می شود.

۶. Doorway page

این هم یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه می باشد. در واقع این صفحه، به عنوان صفحه پرش یا پل شناخته می شود که برای کلمه کلیدی مورد هدف کاملا بهینه شده است و از نظر محتوا ارزش آنچنانی ندارد و هدف آن فقط ارسال کاربر از این صفحه به دیگر صفحاتی است که هیچ ارتباطی با عبارت مورد جستجو کاربر ندارد.

در این تکنیک سئو کلاه سیاه، در این صفحه عباراتی به صورت لینک شده نوشته می شوند که کاربر به دنبال آن ها می باشد برای مثال” اگر می خواهید که ده روش بهینه سازی سایت را بدانید، برروی اینک لینک کلیک کنید” اما محتوای داخلی آن هیچ ارتباطی با عنوان لینک ندارد.

۷. به کار بردن کلمات کلیدی زیاد

این تکنیک که قبلا خیلی کاربردی بود، امروزه نه تنها هیچ کاربردی ندارد بلکه باید جریمه سایت می شود. گوگل برای هر کلمه کلیدی یک چگالی مصرف تعیین کرده است که بین ۱ تا ۳ درصد در هر صفحه می باشد. به کار بردن زیادی آن، باعث می شود که گوگل گمان کند، شما قصد دارید با این روش تمام ترافیک را به سمت خود جذب کنید و هیچ محتوای باارزشی ندارید، از این رو سایتتان را جریمه خواهد کرد و شما را جزو استفاده کنندگان سئو کلاه سیاه قرار می دهد.

کلمات کلیدی ، سئو کلاه سیاه چیست؟ ، طراحی سایت
کلمات کلیدی

۸. محتوای غیرقابل مشاهده

در این تکنیک کلمات کلیدی را به صورت سفید در پس زمینه مطلب استفاده می شود. از این رو کاربر نمی تواند آن ها را مشاهده کند اما موتورهای جستجو آن را می بیند. این هم یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که ممکن است شما مورد جریمه استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی قرار دهد.

سئو کلاه سیاه چیست؟ ، طراحی سایت ، طراحی سایت در شیراز ، طراحی اپلیکیشن

چگونه یک سئو کلاه سیاه را گزارش کنیم؟

به دو دلیل ممکن است که بخواهید یک سئو کلاه سیاه را گزارش کنید، یا اینکه سایت شما توسط یک هک مخرب، ویروس یا سئو منفی با لینک های اسپم مورد حمله قرار گرفته است و یا اینکه شما نتایج اسپم گونه را با جستجوی کلمه کلیدی رقابتی سایت خود مشاهده می کنید. در مورد دوم شما می توانید با مراجعه به گوگل وبمستر تولز اقدام به ارسال گزارش سئوکلاه سیاه به گوگل کنید. البته سعی کنید از آن با احتیاط استفاده کنید چرا که ارائه یک گزارش غیرواقعی می تواند یک بلک هت سئو محسوب شود.

در صورتی که وبگاه شما مورد حمله یک هک مخرب، ویروس و یا بدافزار قرار گرفته است، پس از حذف کدهای مخرب درخواست بررسی بدافزار را ارسال نمایید.

سئو کلاه سیاه چیست؟ ، طراحی سایت ، طراحی سایت شیراز ، طراحی اپلیکیشن

در صورتی که که وبگاه شما مورد حمله سئو منفی لینک های اسپم گونه قرار گرفت، پس از ارتباط و درخواست حذف لینک ها از وبمسترهای که این لینک ها را روی سایت شما قرارداده اند، از قسمت گزارش لینک های اسپم در گوگل وب مستر استفاده کنید.

سئو و بهینه سازی چیست ؟

سئو کلاه سفید چیست ؟

تامین کالاهای فروشگاه اینترنتی

تامین کالاهای فروشگاه اینترنتی

تامین کالاهای فروشگاه اینترنتی بخش دو . اگر به بازارهای مرکزی شهرها بروید، بسیاری از مغازه‌ها را می‌بینید، که اجناس خود را به صورت عمده می‌فروشند. تمام مغازه‌ها و فروشگاه‌های خرده فروشی هم معمولا از همین عمده فروشان اجناس را با قیمت پایین‌تر می‌خرند. شما هم می‌توانید...

تفاوت HTTP و HTTPS چیست ؟

تفاوت HTTP و HTTPS چیست ؟

پروتکل HTTPS برای انتقال اطلاعات بصورت رمزگذاری شده بر روی وب سایت بکار برده می شود. پروتکل HTTPS از پورت 443 برای انتقال اطلاعات استفاده می کند ولی پروتکل HTTP از پورت 80 استفاده می‌کند. مهمترین تفاوت میان http با https امنیت و حفظ اطلاعات مربوط به شماست. در صورت...

رفع خطای Leverage browser caching

رفع خطای Leverage browser caching

منظور از رفع خطای leverage browser caching چیست؟ این خطا از مهم ترین ارورهای سایت جی تی متریکس است. طراحی سایت شیراز خطای Leverage browser caching که اسکرین‌شات آن را در Pagespeed گوگل مشاهده می‌کنید به کش مرورگر شما اشاره می‌کند درواقع باید...

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *